Mobile game market
Game의 선호도
아직까지는 Mobile game이 Main이 아닌
Time Killing 위주의 수단으로 인식
2001 ~ 2003
- 연간 100% 이상의 가파른 신장률
2004
- 10.9% 성장
2005
- 15.5% 성장
What’s Com2us?
’98 3명의 대학 동문으로 시작
’99 WAP Game 3종 서비스(LGT) (국내 Mobile 게임산업의 출발)
’00 Java 플랫
Brief point
1. Smart phone market grow continually
2. Android & iOS game market grow continually
3. Strong financial structure gamevil & comtus
2007년 Listed on the KOSDAQ
2008년 Launched mobile games on Apple App Store for iPhone/ iPod touch2009년 Launched mobile games on Google Android Market
GAMEVIL® is a premier mobile game publisher located in Los Angeles, USA a
모바일게임산업의 급성장
정보통신 관련 사업분야
국내 게임시장을 주도하는 업체
Characteristic
Killing Time Contents -> Flow Type
고객 계층 -> 10대 ~ 20대 64%
하드웨어적 다양성
진입장벽 LOW. 수익성확보 어려움
소비자의 사전정보 낮음
제품 수명이 짧음
인기순위에 절대적 영향
Mobile Platform
SKT :
선정
2004.08 온게임넷 "2004 GAMEVIL 챌린지리그" 공식 후원
2004.10 미국 Mforma와 Baseball 2005 개발 계약체결
Characteristic
Killing Time Contents -> Flow Type
고객 계층 -> 10대 ~ 20대 64%
하드웨어적 다양성
진입장벽 LOW. 수익성확보 어려움
소비자의 사전정보 낮음
제품 수명이 짧음
인기순위에 절대적 영향
NDA 체결
2002.05 Nokia 핀란드 본사와 모바일 게임 제공에 관한 NDA 체결
2002.08 영국 Vodafone과 NDA 체결
2002.09 독일 net mobile AG와 모바일 게임 판매 계약 체결
2002.10 일본 Genki와 NDA 체결
대만 인스리아와 모바일 게임 판매 계약 체결
이스라엘 Pelephone에 모바일 게임 판매 계약 체결
1. An outline of a nation
A. Characteristics of a nation
a. Language
Spain’s official language is Spanish (español). It is spoken by the vast majority of its people. Spanish has two major dialects—Andalusian and Castilian—which differ in their pronunciation of certain sounds. In a number of regions of Spain other languages are also important. Catalan, a relat
Entry Barriers
높은 투자비용과 지속적인 게임 개발 능력
높은 게임 충성도
Casual Game의 경우 MMORPG 게임에 비해 상대적으로 진입장벽이 낮음
Rivalry
높은 산업 매력도로 인한 치열한 경쟁상황
Casual Game의 경우 차별화가 쉽지 않음
MMORPG Game 역시 경쟁자의 수가 많음
Substitutes
Mobile Game : 뛰어난
game from midnight to 6 a.m. of the next day, and its object is to reduce internet use of adolescent and to prevent them from being addictive to the internet. If this bill approved by plenary session of the National Assembly, it will be carried out on November, 2011. In the beginning, the use of PC on-line game will be limited, but the range of bill will be expanded to mobile game in two years.
game`s addictive
4. Michael Poter’s 5 cause
Michael Poter’s 5 cause
Threat of
Potential incoming
firms
Inrush of
major companies
Negotiation power
Of buyer
Many
Similar game
Negotiation power
Of supplier
High market share
Of Kart rider
Threat Of
Substitution goods
increase portable
game and
mobile game
Competition
New game
launc
Foreign Market (Japan, China)
Character Item Industry
(손오공 동아연필 국제상사 etc.)
Mobile Game Market
Answer No.2
“Sustainable upgrade”
E.g This game succeed to “Kart Rider” so anyone who enjoyed “Kart Rider” would be interested in this upgraded game.